Textar lightweight technology

ivana.lasic

Revolucionarni sustav u tehnici kočionih obloga za gospodarska vozila

Bilo da se radi o originalnom tvorničkom opremanju vozila ili tržištu rezervnih dijelova – visok postotak gospodarskih vozila širom svijeta opremljen je kočničkim oblogama marke Textar – vodećom markom tvrtke TMD Friction. Osnovu uspjeha s jedne strane predstavlja program koji je optimalno usklađen s različitim vozilima i kočnicama kao i snažna usmjerenost na istraživanje i razvoj.
Kao prva marka na tržištu rezervnih dijelova Textar sada predstavlja daljnju inovaciju – kočničke obloge lagane konstrukcije za gospodarske vozila razvijene u programu „Light Technology” tvrtke TMD Friction.

Argumenti velike težine u prilog lakoj konstrukciji.

Izazov s kojim se suočava teški prijevoznički promet je masa. Masu je potrebno ubrzati uz veliki utrošak energije, a u slučaju hitnosti potrebno ju je u najkraćem mogućem roku ponovno dovesti u mirovanje. S jedne strane to znači intenzivnu potrošnju goriva, a s druge strane veliko trošenje kočničkih obloga.
Svako smanjenje težine ovdje znači uštedu troškova i istovremeno štiti okoliš. Kočnička obloga, međutim, je zaista mala komponenta i stoga pruža vrlo malo prostora na kojemu se to može tehnički realizirati.

Našim je inženjerima ipak uspjelo smanjiti težinu bez promjene geometrije obloge i bez umanjivanja učinkovitosti kočničkih obloga. Stoga je bez problema moguća zamjena dosad primjenjivanih standardnih kočničkih obloga inovativnim laganim kočničkim oblogama marke Textar

Standardna kočiona obloga

Kočnička obloga „Lightweight Technology”

 

Štednja na lagan način

Ova se inovacija temelji na tanjoj, a time i lakšoj nosivoj pločici obloge za gospodarska vozila, koju je u sklopu svog programa „Lightweight Technology” proizvela tvrtka TMD Friction. Manja debljina nosive pločice kompenzira se međuslojem koji uz jednaku trajnost i opteretivost pločice ima manju specifičnu težinu do čelika.

K tome valja dodati manje trošenje sustava kočnice/osovine koje se temelji na smanjenju težine. Polazeći od kombinacije kamiona s prikolicom sa 6 osovina, ovdje je moguće ostvariti uštedu na težini od do 7 ½ kg. Ovime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2, a dodatnim teretom može se generirati dodatni prihod. Za prijevoznička poduzeća to se uvelike isplati.